Animální poezie II: Vodopád, Drahokam a Život

1. 05. 2013 19:42:50
Odpoutejte se od každodenní reality a vydejte se do magického světa poezie. Básnířka Kateřina Anima Dušková (24) představuje svou tvorbu, která je naplněna životem ve všech svých rozmanitých podobách.

X+

VODOPÁD

Namaluj život na má záda
Jak sílí Jak žhne Jak sálá
Vydechni nebe Podej mi ruce
Vyplakej moře Dej mi své srdce
 
Namaluj na oči osnovu not
Tanečníci rozezněte struny
Špičkou černočerných bot
Jasně temnou melodii luny
Namaluj tuší linku na mou šíji
Otoč se na hrazdě A skoč
Myšlenka do malby se vpíjí
Padni Vstaň a neptej se proč
 
Ránem vzkvetou na rtech slova
Stoč je do papíru s mojí duší
Jarní slunce rozezní je znova
Píseň lásky jak vodopád hučí
 
Namaluj život na má záda
Jak sílí Jak žhne Jak sálá
Vydechnu nebe Podám ti ruce
Vyplakám moře Dám ti své srdce

 

DRAHOKAM

Dáma na mince hází kostkami
Šampaňské vyzvání a vyznání
Bublinek na osvíceném vlásku
Kdo v kasinu by hledal lásku?
.
Kozačky klapou po osnově not
Unikla nitka Umělcův navinula
Krok Kamufláž Koženkových bot
Miluje pop a On hnědovlásku
.
Slibuju Hollywoodské zvíře
až kůže naježí se Jantarem
zahraje zrak a na drápky lak
Slibuju v Hollywoodské víře
.
Krásná je hříšnost hranostaje
Drahokam na pooraném poli
Krok sun krok Horizontu taje
Škorpion toulá se metropolí
.
Dáma na mince hází kostkami
Šampaňské vyzvání a vyznání
Bublinek na osvíceném vlásku
V kasinu našla jsem tvou lásku

 

ŽIVOT

Jsem muž Jsem žena
Jsem člověk co hledá
Jsem savec Jsem vir
Jsem zvířat boj a mír
Jsem jaro Jsem zima
Jsem mrtvá Jsem živá
Jsem země Jsem voda
Jsem láska Jsem zloba
Srdce oheň Tělo hlína
Jsem prostor co spíná
Nekonečná časomíra
Jsem život co neumírá
 
Autor: Kateřina Dušková | středa 1.5.2013 19:42 | karma článku: 8.84 | přečteno: 287x

Další články blogera

Kateřina Dušková

„Ničením planety Země ničí lidé sebe,“ říká básnířka Viola Jíchová

Planeta Země a lidé, láska, přátelství, porozumění, důvěra, odvaha, ale také štěstí a zdraví. To jsou témata, kterým se ve svých básních dlouhodobě věnuje básnířka Viola Jíchová, vítězka mnoha básnických soutěží.

30.1.2024 v 18:00 | Karma článku: 7.42 | Přečteno: 285 |

Kateřina Dušková

ROZHOVOR: Básnířka a ilustrátorka Kateřina ANIMA Dušková a Chat GPT

Vydala jsem svou první ilustrovanou básnickou sbírku s názvem ANIMA VE VÍRU ŽIVOTA. Požádala jsem proto Chat GPT, aby mi položil několik tematických otázek, které by zajímaly mé fanoušky. Podívejte se na jeho otázky a mé odpovědi.

23.1.2024 v 10:00 | Karma článku: 7.00 | Přečteno: 139 |

Kateřina Dušková

„Ve své tvorbě se chci podělit o krásy světa viděné mýma očima,“ říká malíř Ondřej Kočár

Maluje snová města, zátiší a portréty, kdy tvoří doslova víly portrétovaných dívek. V rámci tvorby se potom snaží docílit toho, aby jeho díla pohladila člověka na duši a udělala mu radost. Seznamte se s tvorbou Ondřeje Kočára.

9.1.2024 v 11:00 | Karma článku: 10.75 | Přečteno: 348 |

Kateřina Dušková

ANIMA poezie XLVI: Kreativní ostrov a Umělecké dílo

Dvě nové ANIMA básně Kreativní ostrov a Umělecké dílo se zaměřují na oslavu kreativity. Poukazují na schopnost kreativních lidí nazírat na svět okolo sebe z jiného úhlu pohledu, který může být pro ostatní velmi obohacující.

8.1.2024 v 19:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 51 |

Další články z rubriky Poezie a próza

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 80 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.62 | Přečteno: 131 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 203 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 199 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.99 | Přečteno: 132 | Diskuse
Počet článků 85 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 338

Mladá česká básnířka a ilustrátorka vystupující pod pseudonymem ANIMA.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...