Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Animální poezie VIII: Trafostanice a Červená a bílá

Odpoutejte se od každodenní reality a vydejte se do magického světa poezie. Básnířka Kateřina Anima Dušková (27) představuje svou tvorbu, která je naplněna životem ve všech svých rozmanitých podobách.

TRAFOSTANICE
Má umělecká duše
nezná hranice
Rozbourám tvou mysl
Kdo ví co má smysl
Jsem vysoké napětí
a ty má trafostanice
......................................
Pohlédla jsem do tvých očí 
Propadla se do nejhlubšího příkopu
do místa bez začátku a konce
Rozbušilo se mi tiché srdce
a tryskat začalo krev do těla
Na lodičkách po rozpáleném téru
a na své tělo z pramene si liju vodu
Pohádka začíná a rozezní se zvonce
......................................
Jen jeden pohled
a poznáš nové vnímání
Jen jeden polibek
a poznáš hudbu sfér
Podej mi ruku
a už nikdy nebudeš chtít 
opustit ten sen
......................................
Běžím popísečné poušti
a ty poléváš mě barvami
a já ukazuju Slunci umělecké květy
Jsi jako naděje co mě nikdy neopouští
Jsme král a královna co brázdí herní světy
......................................
Na nahé tělo nalepíš papírky se vzkazy
Ozdobíš mé vlasy prýmkami a stuhami
Škrtneš sirkou abych se rozzářila na věky
a nechala po sobě stékat kreativní deště
Po nocích psala básně a kreslila obrazy
Rozevřela poklad schovaný mezi duhami
Proměnila se ti znovu a znovu zašeptala 
Ještě
......................................
Má umělecká duše
nezná hranice
Rozbourám tvou mysl
Kdo ví co má smysl
Jsem vysoké napětí
a ty má trafostanice

......................................

......................................

ČERVENÁ A BÍLÁ

Viděla jsem červené i bílé

odstíny inspirace

Viděla jsem vás tvořit 

hudbu poezii i obrazy

pokaždé

když jsem rozhodila vlasy

......................................
Viděla jsem červené i bílé

odstíny zamilovanosti

Viděla jsem vás padat

do nových dimenzí

pokaždé

když múza políbila vaše oči

......................................
Viděla jsem červené i bílé

odstíny lásky

Viděla jsem vás otevírat

nejkrásnější kouty srdce

pokaždé

když jsem zatančila noci

......................................

......................................

Více na www.katerinaanima.blogspot.cz

Autor: Kateřina Dušková | čtvrtek 20.10.2016 21:12 | karma článku: 11,30 | přečteno: 189x
  • Další články autora

Kateřina Dušková

„Ničením planety Země ničí lidé sebe,“ říká básnířka Viola Jíchová

Planeta Země a lidé, láska, přátelství, porozumění, důvěra, odvaha, ale také štěstí a zdraví. To jsou témata, kterým se ve svých básních dlouhodobě věnuje básnířka Viola Jíchová, vítězka mnoha básnických soutěží.

30.1.2024 v 18:00 | Karma: 7,46 | Přečteno: 302x | Kultura

Kateřina Dušková

ROZHOVOR: Básnířka a ilustrátorka Kateřina ANIMA Dušková a Chat GPT

Vydala jsem svou první ilustrovanou básnickou sbírku s názvem ANIMA VE VÍRU ŽIVOTA. Požádala jsem proto Chat GPT, aby mi položil několik tematických otázek, které by zajímaly mé fanoušky. Podívejte se na jeho otázky a mé odpovědi.

23.1.2024 v 10:00 | Karma: 7,76 | Přečteno: 142x

Kateřina Dušková

„Ve své tvorbě se chci podělit o krásy světa viděné mýma očima,“ říká malíř Ondřej Kočár

Maluje snová města, zátiší a portréty, kdy tvoří doslova víly portrétovaných dívek. V rámci tvorby se potom snaží docílit toho, aby jeho díla pohladila člověka na duši a udělala mu radost. Seznamte se s tvorbou Ondřeje Kočára.

9.1.2024 v 11:00 | Karma: 11,08 | Přečteno: 352x | Kultura

Kateřina Dušková

ANIMA poezie XLVI: Kreativní ostrov a Umělecké dílo

Dvě nové ANIMA básně Kreativní ostrov a Umělecké dílo se zaměřují na oslavu kreativity. Poukazují na schopnost kreativních lidí nazírat na svět okolo sebe z jiného úhlu pohledu, který může být pro ostatní velmi obohacující.

8.1.2024 v 19:08 | Karma: 0 | Přečteno: 59x | Poezie a próza

Kateřina Dušková

„Inspiraci nacházím v každém živém stvoření,“ říká výtvarnice Veronika Kolářová

Keramická tvorba je pro mladou výtvarnici Veroniku Kolářovou prostředkem, kterým ráda komunikuje se světem a předává lidem svůj pohled na svět. Za svou originální tvorbu přitom autorka získala prestižní ocenění Lidická růže.

18.12.2023 v 12:00 | Karma: 17,60 | Přečteno: 334x | Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Křičte a chovejte se jako racek. Chlapec vyhrál soutěž v imitaci vřískotu mořských ptáků

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 85
  • Celková karma 7,46
  • Průměrná čtenost 605x
Mladá česká básnířka a ilustrátorka vystupující pod pseudonymem ANIMA.

Seznam rubrik