Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Animální poezie IX: Růžový sad a Kráska z Mléčné dráhy

Odpoutejte se od každodenní reality a vydejte se do magického světa poezie. Básnířka Kateřina ANIMA Dušková (29) představuje svou tvorbu, která je naplněna životem ve všech svých rozmanitých podobách.

RŮŽOVÝ SAD

KATEŘINA ANIMA DUŠKOVÁ

 

Ptala jsem se Malého prince

na které planetě roste jeho růže

Řekl že odpovědět snadno mi může

do vzduchu vyhodil dvě zlaté mince

Následuj svého Malého prince

.................................................

Procházeli jsme se náhle růžovým sadem

okouzleni vší tou harmonií všem tím ladem

Květinám zpívala jsem píseň písní

a ony rostly vzhůru samým blahem

...................................................

Jsem jenom člověk a ty květina

Jsem jenom jedna Jsi jenom jediná

Budu tančit na oslavu života

Krásna duše Krásná prostota

.....................................................

Potom mě jedna zahalila do omamné vůně

Pohladila nový život schovaný v mém lůně

Přej si ode mě vše co přát si člověk může

Růže miluje ženu a žena miluje růže

Ona vybrala si mě a já vybrala si ji

Tajemství naše v čisté lásce tkví

Mé srdce zahořelo jako bílá svíce

Dávám Ti ze sebe stále víc a více

......................................................

Naše země je zázrakem ve vesmíru

Cítíš V sobě nosíš nekonečnou sílu

Cítíš V sobě nosíš nekonečnou víru

Naše láska je zázrakem ve vesmíru

....................................

V tom růžovém sadu jsi mi řekl

Každý člověk hledá svou růži na zemi

Každý člověk na zemi chce být blažený

V tom růžovém sadu jsem Ti řekla

Ta růže jsi Ty a já jsem Tvoje růže

V tom růžovém sadu jsem Ti řekla

Že jen Tebe ze všech mužů na světě

vyvolila jsem si za svého muže

...............................................

Ptala jsem se Malého prince

na které planetě roste jeho růže

Řekl že odpovědět snadno mi může

do vzduchu vyhodil dvě zlaté mince

Následuj svého Malého prince

KRÁSKA Z MLÉČNÉ DRÁHY

KATEŘINA ANIMA DUŠKOVÁ

 

Jsem Tvá kráska z Mléčné dráhy

Jsem Tvá kráska co brázdí srdce Tvého svahy

Provedu Tě životem co je tvořivý a hravý

Jsem pro Tebe ta pravá Jsi pro mě ten pravý

.........................................................

Jsi cizinec z modré planety Země

Poznáváš každý kousíček ze mě

Můj zrak utkala tichá pěna mořská

Má ústa rubínová jsou tak skvostná

Můj hlas smyslně do tvého jazyka tlumočí

Má kůže cítí každý záchvěv tvých emocí

.......................................................

Hladíš mé kudrnaté vlasy ze zlata

Tak mladá Tak slavná Tak bohatá

Roztočím sukni do všech světových stran

Růžové třpytky vyletí a obejmou tě lehce

Do nadýchaných peřin dopadneme křehce

Dotykem zahojím nejhlubší z tvých ran

Hladíš mé kudrnaté vlasy z platiny

Jen Ty jsi pro mě ten jediný

..............................................

Ukážu Ti nejkrásnější díla poezie

Vezmu Tě za ruku a provedu Tě světem fantazie

Vezmu Tě za ruku a provedu Tě všemi krásami světa

Ukážu Ti jakou moc jediná má věta

....................................................

Vesmírným tancem svedu Tě k lásce

Jak rybář co nahazuje do vody vlasce

Vesmírným tancem svedu Tě k činu

Naplním Tě touhou Zbavím Tě splínu

...................................................

Zahalím nás závojem ze světla

Podívej na louku co štěstím vzkvetla

Zahalím nás závojem z deště

Šeptáš Zůstaň se mnou ještě

Zahalím nás závojem z mlhoviny

Každý den je tak originální a jiný

...............................................

Každý náš pohyb je tak okouzlující

Každý náš pohled je tak hypnotizující

Propojíme všechny svoje tvůrčí síly

Vesmírná energie naplní naše cévy a žíly

Prožijeme život o kterém jsme vždy snili

......................................................

Jsem Tvá kráska z Mléčné dráhy

Jsem Tvá kráska co brázdí srdce Tvého svahy

Provedu Tě životem co je tvořivý a hravý

Jsem pro Tebe ta pravá Jsi pro mě ten pravý

.........................................................................

Pročtěte si další ANIMA poezii na blogu Idnes.cz:

ANIMÁLNÍ POEZIE VIII

ANIMÁLNÍ POEZIE VII

ANIMÁLNÍ POEZIE VI

ANIMÁLNÍ POEZIE V

ANIMÁLNÍ POEZIE IV

ANIMÁLNÍ POEZIE III

ANIMÁLNÍ POEZIE II

ANIMÁLNÍ POEZIE I

Autor: Kateřina Dušková | úterý 19.12.2017 19:57 | karma článku: 18,69 | přečteno: 355x
  • Další články autora

Kateřina Dušková

„Ničením planety Země ničí lidé sebe,“ říká básnířka Viola Jíchová

Planeta Země a lidé, láska, přátelství, porozumění, důvěra, odvaha, ale také štěstí a zdraví. To jsou témata, kterým se ve svých básních dlouhodobě věnuje básnířka Viola Jíchová, vítězka mnoha básnických soutěží.

30.1.2024 v 18:00 | Karma: 7,46 | Přečteno: 304x | Kultura

Kateřina Dušková

ROZHOVOR: Básnířka a ilustrátorka Kateřina ANIMA Dušková a Chat GPT

Vydala jsem svou první ilustrovanou básnickou sbírku s názvem ANIMA VE VÍRU ŽIVOTA. Požádala jsem proto Chat GPT, aby mi položil několik tematických otázek, které by zajímaly mé fanoušky. Podívejte se na jeho otázky a mé odpovědi.

23.1.2024 v 10:00 | Karma: 7,76 | Přečteno: 142x

Kateřina Dušková

„Ve své tvorbě se chci podělit o krásy světa viděné mýma očima,“ říká malíř Ondřej Kočár

Maluje snová města, zátiší a portréty, kdy tvoří doslova víly portrétovaných dívek. V rámci tvorby se potom snaží docílit toho, aby jeho díla pohladila člověka na duši a udělala mu radost. Seznamte se s tvorbou Ondřeje Kočára.

9.1.2024 v 11:00 | Karma: 11,40 | Přečteno: 354x | Kultura

Kateřina Dušková

ANIMA poezie XLVI: Kreativní ostrov a Umělecké dílo

Dvě nové ANIMA básně Kreativní ostrov a Umělecké dílo se zaměřují na oslavu kreativity. Poukazují na schopnost kreativních lidí nazírat na svět okolo sebe z jiného úhlu pohledu, který může být pro ostatní velmi obohacující.

8.1.2024 v 19:08 | Karma: 0 | Přečteno: 59x | Poezie a próza

Kateřina Dušková

„Inspiraci nacházím v každém živém stvoření,“ říká výtvarnice Veronika Kolářová

Keramická tvorba je pro mladou výtvarnici Veroniku Kolářovou prostředkem, kterým ráda komunikuje se světem a předává lidem svůj pohled na svět. Za svou originální tvorbu přitom autorka získala prestižní ocenění Lidická růže.

18.12.2023 v 12:00 | Karma: 17,60 | Přečteno: 334x | Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Podporujeme kulturu nahoty. Obec na Sardinii jako první umožní nudistické sňatky

3. května 2024  7:26

Obec San Vero Milis na severu středomořského ostrova Sardinie jako první v Itálii umožní sňatky...

Demonstrace v Tbilisi pokračují. Premiér odvolal návštěvu Spojených států

3. května 2024  7:08

Gruzínská policie začala zatýkat demonstranty, kteří i ve čtvrtek pokračovali v metropoli Tbilisi v...

Izrael zasáhl budovu bezpečnostních sil v Damašku, osm vojáků utrpělo zranění

3. května 2024  6:43

Při izraelském vzdušném úderu byla ve čtvrtek večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na...

Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps

3. května 2024  6:23

Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 85
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 605x
Mladá česká básnířka a ilustrátorka vystupující pod pseudonymem ANIMA.

Seznam rubrik